Följ oss

måndag 15 februari 2010

Fler kort med kärlekstema

Först ut är ett stående kort med bitar av Fancy Pants serie Vintage Valentine ; de två hjärtana upptill från papperet tryckt på Kraftpapper och texten nertill kommer från ett annat ark som heter Vintage Strips. Innan jag fäste papperen på kortet lindade jag ett stycke ljusgult organzaband med hjärtan runt kortstommen för att undvika att allt blev för mörkt och dovt i färgerna. Sist fäste jag tre hjärtbrads uppe i ena hörnet och lite Pearl Maker i det andra!

Av spillbitar från en bröllops-LO jag gjorde från det fina papperet Hearts and Dots Bracket i samma serie gjorde jag ett till kort och även här har jag klippt till en bit text från Valentine Stripes (med en matta tillklippt med You-Do's skärblad "scallop") och fäst tre hjärtbrads i ena hörnet.



Nere i vänstra hörnet satt jag ihop en egen dekoration av lite tyll, en rosa ros (med glitterlim), en pin / nål och lite pärlfloss. Bredvid den sitter en stor rosett av ett fint brett grönt band med prickar på som finns i den fysiska butiken. Jag tyckte att det matchade färgerna på papperet!


DT Charlotta / La Vikinga hälsar från semestern




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar