Följ oss

onsdag 1 september 2010

KRYMPPLAST del 1


Vi har fått in vit krympplast till Scrapparazzi! Det finns ju flera olika färger och man kan färglägga och hantera den på lite olika sätt; här kommer jag att visa vad jag personligen har testat. Jag började med att färglägga en del av arket med Alkohol Ink i två färger och använde mig av Tim Holz Blending Tool som jag studsade runt på plasten lite grann.


Sedan stansade jag ut blommor ur den färgade plasten och lade in dem i ugnen i en stor form. På paketet står instruktioner om ungsvärme och tid. Man kan även använda sig av värmepistol, men i mitt fall så klistrade blommornas blad ihop sig och jag hade svårt att få loss dem efteråt. I ugnen krymper blombladen ihop men de fastnar inte i varandra!

När de är klara har de ändrat storlek och färg.
Ovan ses skillnaden mellan de utstansade blommorna i
krympplasten och de färdiga "ugnsbakade" blommorna.
Nedan alla färdiga blommor jag fick ut av ett ark
(ca halvt A4 storlek).
Som ni ser så syns det inte längre att jag använt röd
och gul färg till krympplasten; slutprodukten blev
snarare en brunaktig variant.


Man kan sedan använda sina krympta små figurer till
olika projekt. Själv använde jag några till att dekorera
ett kort i bruna toner.
Material: Mönstrat papper från Ladybug and Friends
Stämpel: Kortmakaren
Sidenband, cardstock och kortstomme

.. .. .. .. .. .. .. ..

Tävlingen i butiken är nu avslutad och vi tackar

för alla fina och uppfinningsrika bidrag som

ligger uppradade i vårt skyltfönster till beskådan!!

Valkomna in i butiken och lämna din röst!

Det var allt för idag!

DT Charlotta




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar