Följ oss

onsdag 8 december 2010

Embossa dina tråkiga kuvert!

.
Händer det att du behöver använda vita, odekorerade
kuvert ibland? Dagens tips handlar om att göra något
litet med dem för att liva upp dem med små medel!
... ... ...
Det första, enkla man kan göra är att stansa bort
snibben på baksidan med en hörnstans!
Här har jag använt en Martha Stewart
snöflingehörnstans jag köpte i USA.

Ett annat sätt att liva upp vita kuvert är att
"mangla" dem genom Cuttlebugen eller annat
stansverktyg tillsammans med en embossing-
folder. Här har jag använt mig av en folder med
snöflingor på och stoppat in hela kuvertet. I
butiken finns flera fina foldrar att välja mellan.

Vill man sedan avancera det hela lite mer så
varför inte använda dina distresser för att
färga in de upphöjda mönstren? Ju försiktigare
man stryker desto mindre färgas själva bak-
grunden som inte är upphöjd.

Ovan har jag testat en blå färg som heter
Broken China och nedan en orange.


Till sist har jag lagt "a final touch" genom att
blinga lite med glitterlim på snöflingorna,
en pärla här och där och till slut skrivit
med en färgad penna vem kuvertet ska till.


Today I tried to show how to make the white

common envelopes a little funnier. The first
thing I have made is to cut the edge on the back
with an edge punch, in this case from Martha
Stewart. In the latter pictures I have drawn the
entire envelope through the Cuttlebug and a
embossingfolder, coloured the embossed flakes
with distresspads and finally put a little more
decoration like small halfpearls and glitterglue.
. . . . .
DT Charlotta




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar