Följ oss

onsdag 22 december 2010

Tips och trix: smart förvaring

.
Hej i vinterkylan; idag är det -18 grader i huvudstaden!
Dagens tips handlar om förvaring av pysselmaterial.
För stora papper i storlek 12" x 12" finns det dels de
som är genomskinliga och kallas "organizers" samt
väskor från YouDo om man lätt vill kunna ta med sig
sina papper till träffar och dylikt.
Men sedan kanske ni, liksom jag, har många
små saker, band och blommor med mera som behöver
förvaras smart om man inte har ett pysselrum.


Den här foldern från Cropper Hopper som på
engelska heter "organizer" har 8 fack som är
16 x 16 centimeter och här ryms större saker
som stora blommor, paperpads i storleken 4"x 4"
och varför inte som här även band, spets och

diverse udda dekorationer?


För mindre ark alfabeten använder jag en
liten tidskriftssamlare som är ca 20 cm bred.
Den är ideal att ställa bland de andra i bokhyllan
och man får en bra överblick över bokstäverna.
Tidskriftshållaren kommer från GRANIT.

På GRANIT finns även större tidskriftssamlare
i papp (till höger på bilden nedan) men om man vill
ha en riktigt stadig hållare som även kan
fungera som stöd för alla tidskrifter som
inte får plats i den så har Ordning och Reda en stor
tidskriftsamlare i hårdplast som står stadigt, det
är den nedan till vänster i bild.


Sen kommer vi till de mindre sakerna; på Lidl finns

det kakburkar som går bra att stapla på varandra
så jag har offrat mig och ätit ur 7 kakburkar för att
kunna förvara (och skydda) stämpeldynor, utstansade
figurer, tags och annat smått och gott i en stor stapel!


På IKEA fins det en burk (på köksavdelningen)
som passar perfelt till brads (på karta) och
halvpärlor och kanske lösa utstansade bokstäver?


Vi återvänder till GRANIT där det finns ett antal

olika kartonger i olika storlekar; här har jag en
liten låda som rymmer alla mina "stacks" eller
pappersblock; både de som är 15 x 15 cm samt
de som är ca 10 x 15. Jag gillar man kan bläddra
mellan blocken och ha överblick över vad man har.


För mina massor av lösa plastblommor har jag
bland annat små genomskinliga lådor med lock
- även dessa kommer från GRANIT och kan staplas.

Sist kommer min favoritlåda; en sorts låda med
många små fack i. Facken är inte justerbara s¨å
man får anpassa sig till utformningen. Här har jag
sorterat efter färg; knappar, band, en del brads i
små burkar, mönstertape, nålar med mera.

Det var allt jag tänkte visa idag! Har ni några
smarta förvaringstips ni vill dela med er av?

Maila gärna till lavikinga@live.se eller skriv
en kommentar efter inlägget! På återseende!
... ... ...

Todays post is about how to keep your stuff
tidy and I show some pics of boxes and holders
from IKEA, GRANIT and Ordning och Reda,
which are all Swedish stores. You are welcome
share your ideas of how you protect your
stash; either in a comment or writing a mail

... ... ...

DT Charlotta / La Vikinga








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar