Följ oss

måndag 10 januari 2011

Prinsessan var här

Inspirerad av alla duktiga scrappare där ute, bl a Marthemors prinsessäng i höstas, så har jag gått och fnulat på ett eget projekt. Jag hade en liten vision för hur jag ville att det skulle se ut, men det är inte alltid raka spåret från idé till verklighet.
Kan ni gissa vilken prinsessa som har legat här? Eller skulle jag ha gjort fler madrasser!? Fötterna är målade träkulor med metallblommor (som man har när man gör smycken) på. Finns inte på Scrapparazzi, men man måste ju ta reda på det man har hemma också. Vit tyll finns i alla fall på Scrapparazzi - jag har färgat den med koppar- och guldfärgad mist. De vackra pappren går i brunt/beige, rosa och rött. Spetsen på kudden är ett halvt pyttetårtpapper och så virkad spets på täcket.

Den stora madrassen består av en liten ask som jag har klätt med papper. Ser ni varför prinsessan tyckte det var obekvämt i sängen? Trots alla fina madrasser.


Där ligger en ärta, en grönmålad halvpärla. Jag hade bara vita hemma.




På undersidan av madrasserna finns det plats att sätta foton, så då blir sängen ett annorlunda "album". Något att ge en liten prinsessa kanske?

This project took me a while to finish. It's not always easy to get from idea to finished product. But I got there. Can you see from wich fairytale I've got my inspiration? The Princess and the Pea. On the other side of the matrasses are room for photos, a different kind on "photoalbum". Something to give to a little princess maybe?

DT Cornelia/Sorken

3 kommentarer:

  1. Så otroligt fin säng! Förstår att det har tagit tid att göra den. :D

    SvaraRadera
  2. Men wow vännen!!! Helt fantastiskt vacker! Å jag beundrar ditt tålamod! Det brukar ju inte höra till dina starka sidor... hi hi.
    Massa kramar

    SvaraRadera
  3. :-) Tack ska ni ha!

    SvaraRadera