Följ oss

tisdag 8 februari 2011

Alla hjärtans dag-kort med Pysselgumman

Hej!

Det här är mitt första inlägg i Scrapparazzis blogg! I mitt första DT-paket så fick jag underbart vackra papper från Pysselgumman att skapa med, tillsammans med juvliga dekorationer. Det kunde inte ha passat mig bättre! Jag ser jättemycket fram emot att skapa för Scrapparazzi och få inspirera här i bloggen.



Tillsammans med mönsterarken så finns också fina klippark med vintagemotiv. Jag gör oftast kort med motivstämplar, men ett så här fint motiv kan gärna ta motivstämpelns plats ibland.


De fina bruna rosorna med tyll är från Kort og Godt och finns i olika färger. Under vintagebilden så sitter vit tyll, och här och där lät jag spets sticka upp ur mönsterpapperets kant. Pärlfloss och tunt band fäste jag med vanlig häftapparat på vintagebilden. Textstämpeln är stämplad med mörkbrun distressdyna.


Närbild på ena blomsteruppsättningen. Hjärtat är också från klipparket. Jag fäste det med dubbelhäftande tejp på kartong innan jag klippte ut det och chalkade kanterna.

This is my first blog post at Scrapparazzis. I'm really looking forward to inspirate in this blog. My first project is a romantic Valentine card with pattern papers from Pysselgumman. The stamp says "Love to live life with you by my side" and i thought it was great for Valentine.

4 kommentarer:

  1. vilket vackert kort du gjort! Fin stämpel vackra blommor och fint papper

    SvaraRadera
  2. Riktigt ljuvligt! Roligt att se dig hos Scrapparazzi! Kramar!

    SvaraRadera
  3. Såååå vackert!! Helt underbart Sofia! ♥

    SvaraRadera
  4. Ett kanonfint kort med kanonfina detaljer och papper.
    Lyckos dig som får va DT åt Zornitsa ;0)

    SvaraRadera