Följ oss

måndag 21 mars 2011

Bokkort med Pysselgumman

Mitt tredje alster med de underbara papperen från Pysselgumman blev ett bokkort. Det var lite trixigt att göra, men väldigt roligt! Jag har sett tutorial tidigare, men nu orkade jag inte hämta datorn utan skapade lite på frihand.

Kortet ser i profil ut som en bok. Jag har chalkat alla kanter för att få en lite sliten känsla.

Insidan. Till vänster en ficka med två tags där man kan skriva en hälsning.

Närbild på högersidan. Bokvikningen bildar plats för en liten gåva. Botten är lackad med krackeleringslack och dekorerat med rosor.

Baksidan, med min datorgjorda "Handgjort av-etikett".
Material från butiken:
Papper från Pysselgumman.
Krackeleringslack.
Rosor.
Band.

This week I made a book box with pattern papers from Pysselgumman.

Kram, Sofia

7 kommentarer: