Följ oss

onsdag 2 mars 2011

Födelsedagskort med älva från Graphic 45

Jag spanar ofta på nätet efter nya kortvikningar och här om dagen snubblade jag över denna underbara. Jag blev jätteinspirerad och blev bara tvungen att göra ett sådant kort till denna veckas blogginlägg. Jag vet inte vad vikningen kallas men den är väldigt spännande och fina papper kommer till sin rätt då pappret får ta ytrymme.

Kortet är gjort med de underbara pappren från Once Upon a Springtime från Graphic 45. De papper i serien jag har använt Frame där jag tagit älvan från, Tiny Tresaures och Pixie Post. Alla pappersdelar har jag distressat med Walnut Stain. De flesta verkar använda Vintage Photo, men jag föredrar denna färgen.


Utsidan av kortet har jag dekorerat med vaniljfärgade rosor från Inkido och även dessa har jag distressat lite. Organzabanden som jag använt till stängningsanordningen finna att köpa i den fysiska butiken. Pärlor kan verkligen fullända ett kort, därför hamnar de på mina flesta kort. Här har fjärilar och andra delar av kortet blivit dekorerade med pärlor från Reprint.



Inuti kortet finns själva budskapet "Grattis" som är en textstämpel från Reprint. För att kunna stänga kortet fick det bli en enkel dekoration, bestående av en kakservett som lyfter fram den lilla cirkeln med budskapet på.

This week I have made a birthday card with these cute papers from Graphic 45 - Once Upon a Springtime. I decorated the outside of the card with roses from Inkido and a tag with a picture of a fairy from the papers from Graphic 45. Sometimes I think that it takes some pearls to complete a card, these pearls I have used on this card comes from Reprint.

Veronica - Gäst DT

7 kommentarer:

  1. skitsnyggt!!!!!!!!!!!!!!!!

    SvaraRadera
  2. Men wow så läckert! Älskar vikningen, färgerna, upplägget.. Allt!! :-)

    SvaraRadera
  3. Håller med; jättevackert kort!! Och vackert papper!

    Kan man få en liten tutorial på kortviknngen, månne? Det ser mäkta avencerat ut!

    La Vikinga / Charlotta

    SvaraRadera
  4. Vilket vackert kort! Va duktig du är! Snygga färger och rolig vikning, mer sånt!!!

    SvaraRadera
  5. Jag tänkte samma som La Vikinga, men försökte mig på en pappersprototyp, och det var ju inte alls svårt! Jättefint!

    SvaraRadera
  6. would be nice to have actual instructions for the "fold

    SvaraRadera