Följ oss

söndag 3 april 2011

Påskpyssel

Till dagens inlägg behövde jag lite hjälp så jag skaffade mig ett eget Designteam! Påsken närmar sig och om man då har tänkt vara påskkärring så kan man behöva lite fina kort att dela ut. Jag hade förberett lite genom att stansa ut etiketter/tags. Både dubbla och enkla. Men det går förstås lika bra att klippa/skära till små kort.
Vi använde oss av stansar, stämplar, klistermärken och band. Jag hade stansat ut delarna till de små kycklingarna, eftersom jag inte ville bära med mig hela cuttlebugen (stansmaskinen).
Den lilla kycklingen från BossKut har en del små delar som jag trodde skulle vara lite svårt, men det var inga problem för dessa pysselproffs. Inte heller att knyta små knutar.

Tjejernas mamma fick förstås också vara med. Hon gjorde en läcker liten påskkärring i papper och spets. Det blev en hel del kort till slut. Då är det bra att ha en låda att lägga dem i tills det är dags att använda dem.
Här är några fler exempel. De små kycklingarna är klistermärken från Mrs Grossman's. Därifrån kommer också äggen och kaninerna.Slutligen ett stort TACK till mitt eget lilla Designteam för hjälpen!!! Kram på er!

Ha det bra! Och glöm inte vår tävling.


DT Cornelia/Sorken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar