Följ oss

fredag 8 april 2011

Tips och trix: Äggdekoration

I dagens Tips och trix ska det bli lite äggdekoration. Jag klädde in köksbänken med tidningar och hushållspapper, tog fram några ägg (som jag blåste ur) och plockade fram lite mister. Sedan sprejade jag och droppade på misterna och lät det rinna. Papperet var bra att ha för då kunde jag dra i det så äggen rullade. På så sätt kunde jag få färg överallt men utan att få fingeravtryck på dem.
Här hade jag ägget liggande på andra ledden så marmoreringarna skulle bli annorlunda.
Varför inte dekorera med lite utstansat? Ni vet ju att vi gillar att stansa och att vi gillar blommor härinne. Och så lite Pearlmaker. Pearlmakern får man ta på lite i taget eftersom ägget måste ligga med den sidan upp så att Pearlmakern inte rinner.
Man kan också dekorera med klistermärken/stickers. Se bara till att ägget är ordentligt torrt annars så kanske de inte fäster ordentligt.

I've dekorated eggs by using mists and then put punched out flowers on one of them and stickers on another. A fun and easy way to decorate your eggs for Easter. Have a nice weekend!

Glöm inte bort vår tävling. Det var allt för idag! Trevlig helg!


DT Cornelia/Sorken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar