Följ oss

fredag 15 april 2011

Tips och trix: Distressförvaring

Idag visar jag hur jag förvarar mina distressrefiller. Jag har provat flera varianter, men inte förrän jag hittade denna lösning så var jag helt nöjd. Jag har köpt min palettlåda hos Kreatima, men liknande finns lite här och där.

Jag började med att mäta ut en bit akvarellpapper lagom så att det passade i lådans lock. Sen ritade jag ett rutmönster motsvarande facken i lådan (eller nej, jag ritade en rad för lite, så jag fick göra om sen - men jag orkade inte fota på nytt :) ).

Sortera dina distressrefiller i den ordning du vill ha dem.

Droppa i önskad mängd i respektive fack. Ställ tillbaka flaskan där du tog den så att du kommer ihåg vilken färg du hade i vilket fack.

Gör lika med samtliga färger.

Måla sedan med respektive färg i rutorna, samt skriv namnet på färgen. Då blir det dels lätt att se vilken färg man vill använda när man färglägger, och även lätt att fylla på med rätt färg när det börjar ta slut.

Today i show my distress ink re-inkers storage. I use re-inkers to colour my stamps.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar