Följ oss

fredag 1 april 2011

Tips & trix: Gör kort med hjälp av punches och spillbitar

Idag tipsar jag om ett fiffigt sätt göra ett kort genom att använda upp rester av spillbitar - och resultatet blir riktigt fint! Det enda du behöver, förutom cardstockbas till kort och spillbitar, är några små punchar. Jag bestämde mig för att göra ett vanligt 6x6 dubbelt kort. Då skar jag till sex remsor av cardstock, 6x1 inches. Jag mätte upp att jag kunde stansa ungefär sex figurer per remsa så jag mätte upp på baksidan med blyerts för att det skulle bli så jämn stansning som möjligt. Kryssen fick visa ungefär där mitten av stansfiguren skulle placeras.Jag stansade ut sex figurer på tre av remsorna och varvade de olika figurerna. Nu hade jag tre remsor med utstansade figurer, en hel massa utstansade figurer och tre remsor att klistra de utstansade figurerna på.Klistrade upp remsorna på kortbasen (cardstock 6x12, bigat och vikt på mitten) i kontrasterande färg... ... och klistrade på figurerna - voilà! Eco-scrapping med sött resultat!

Today I show you an easy way to make use of your scraps, using punches and making patterns in lines to make contrasting colours and patterns. Eco-scrapping at it's best!


Ses snart igen! Hälsningar


DT Jennie

3 kommentarer: