Följ oss

onsdag 25 maj 2011

En krans av papper!


Hej på er i majvärmen!

Den här idén har jag haft på hjärnan ett tag. Att göra en hållbar krans bara av papper!
Jag slaktade några kartonger och klippte ut cirklar i olika storlekar. Jag målade kanterna vita för att det ska se snyggare ut från sidan.



Sedan provade jag några olika sätt att fästa pappret. Det enklaste verkade vara att limma fast cirklarna på mönsterpapper och sedan klippa ut med sax. Att skära med skalpell var för krångligt. Alla mönsterpapper utom de gula är från Scrapparazzi. De övriga är spillbitar ur mina gömmor.


Sedan använde jag en svart tuschpenna för att dekorera kanterna lite och satte sedan fast dem  med dubbelhäftande 3 D-tejp. Jag tänker mig att den skulle passa bra i ett barnrum, men eftersom jag älskar färg så ska denna sitta på min ytterdörr! :)




Ha det gott!
Gäst DT ~Johanna

1 kommentar:

  1. Men wow vilken snygg krans.... och färgglad. Jätterolig idé.

    SvaraRadera