Följ oss

måndag 19 september 2011

Receptkort och balansakt


Till idag har jag gjort ett litet receptkort. Jag har gjort det enkelt för mig och använt stickers från Mrs Grossman. Mönsterpapperet är från Maja Design och det sitter på blå cardstock.


Glasyrreceptet har jag satt på ett separat kort som jag stoppade i en transparant liten ficka. Fickan är självhäftande och går att ha på både kort och layouter. Fickan är formad som ett litet kuvert och går att försluta.


Till den lilla lappen i fickan har jag använt gul cardstock. Äpplet kommer från samma stickersark som de andra dekorationerna. Såg vid fotograferingen att typsnittet inte klarade av alla tecken. Det ska stå 1/2 - 1 citron och inget annat.

Annorlunda DT-uppdrag: som Zornitsa skrev i föregående inlägg så fick jag stå på en pall på ett bord. Det var spännande, men allting höll. (Dubbelhakan på bilden ovan har jag lagt till i Photoshop. Jag har absolut ingen sådan... Host! Host!)

Today I've made a Recepy card using stickers from Mrs Grossman. Scrapparazzi's new sign is up!

Det var allt för idag. Ha det bra!

DT Cornelia/Sorken

2 kommentarer:

  1. Brave girl!!!

    Är du akrobat i verkliga livet också eller bara i Photoshop?

    SvaraRadera
  2. Dt Cornelia/Sorken20 sep. 2011 13:05:00

    Står Zornitsa och tar emot så kör jag akrobatiken på riktigt. En lina utanför butiken kanske vore något? DT Charlotta går på lina och demar blomvikning...

    SvaraRadera