Följ oss

måndag 17 oktober 2011

Att göra höst av sommarpapper

Så här på hösten när mörkret och kylan tar över mer och mer så kan det vara trevligt att muntra upp någon med ett litet kort. Man behöver ju inte vänta på jul och födelsedagar.

Jag tog fram lite restbitar av Majadesigns "Skärgårdsliv" och stansade ut en cirkel (med fyren) och en större cirkel med vågig kant. Den stansen är från Xcut. För att binda ihop fyren med löven, och få en varmare ton på fokusbilden, så färgade jag marken sandgul. Under den vänstra kanten på bakgrundspapperet så har jag lagt en remsa med samma randiga papper som jag stansade ut den vågiga cirkeln i. De röda ränderna ger också lite varm ton och höstkänsla.

Den vänstra sidan av bakgrundspapperet stansade jag med en kantstans från Nellie's. Detta för att det skulle bli lite mer liv i kortet. Fyrbilden är monterad på 3D-kuddar så att den kommer upp lite från bakgrunden.
Höstlöven gjorde jag genom att stansa ut blad i halmgul cardstock. Stansen är från Xcut. Sedan färgade jag dem med brun och grön Distress-ink. Så satte jag fast dem på kortet som om de singlade ned och landade i en lövhög. I och med att två av löven sitter fast vid den upphöjda fyrbilden, så blir det lite dimension även på lövhögen. De löven gjorde jag lite grönare så de skulle skilja sig ordentligt från den gula sanden.
 
I've made an autumn/fall card from my summerpapers by changing the colour of the sand and adding falling leaves. I've made the cold blue warmer by adding red and yellow.
 
Det var allt för idag! Ha det bra!!
 
DT Cornelia/Sorken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar