Följ oss

söndag 23 oktober 2011

Embossade snöflingor del II


Hej alla som följer vår blogg!

Idag tänkte jag visa ett par kort till från vår Inspirations-
lördag häromsistens och som förhoppningsvis kan
inspirera även er till vidare skapande. På det första kortet
har jag embossat med vitt pulver på vitt papper och sedan
färglagt med två av Tim Holtz lila distressfärger. Sedan
har jag klippt en passande ruta till mitt kort, mattat rutan
med vitta papper och fäst ett onganzaband under. I bandet
har jag sedan knutit fast en knapp. Övriga dekorationer:
tre snöflingebrads och en snöflingesticker.


Andra kortet är distressat med gula färger på ett
vitt ark och sedan fäst på ett lila kort gjort av cardstock.
Innan jag fäste den distressade pappersrektangeln
fäste jag öglor av lila organzaband som en dekoration
utefter ena kortsidan. De sista dekorationerna blev
knappar med små snuttar av band och en snöflingebrad.


Det var allt för idag; ha en trevlig helg och
välkomna in och titta på alla andra kort som
står till er inspiration inför julkortstillverkningen!

***** ***** *****
DT Charlotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar