Följ oss

torsdag 13 oktober 2011

Embossade snöflingor

*** *** ***

Hej och tack alla kunder som kom till butiken
under vår Inspirationslördag!  Här kommer bilder
två av korten vi visade. Det första kortet har
två remsor med silverembossat motiv på ljusblått
cardstock på framsidan. Stämpeln hittar du HÄR. 

Det glänsande mönstrade papperet under kommer
liksom stämpeln från Scrappers Choice och du ser
 det HÄR. Övriga dekorationer på kortet är band
och en knapp. Text och övriga dekorationer 
lägger jag till senare när jag vet exakt vad
kortet ska användas till...  


På kortet här under har jag embossat snöflingorna
med "clear embossing powder" på ett vitt cardstock.
Efter det har jag distressat med rosa och lila toner,
klippt till en bit 9,5 x 14,5 cm. Det har jag sedan fäst
en bit lila papper 9 x 14 cm innan jag fäste allt
på lila cardstock som jag vikt till måttet 10 x 15 centimeter.

 Övriga dekorationer: lila organzaband och
snöflingor blingade med glitter. Det fäster
jättebra med en vanlig limpenna! Text
tillkommer senare även här.


Hello; this week I show two cards I have made with
the lovely clearstamp from Scrappers Choice HERE.
The first has a blue patterned paper also from
Scrappers Choice and some organzaribbon. No
text yet on the cards - let's wait until I know to
whom I'll give the cards!

Second card is stamped, embossed and
painted with distresscolours and cut and
matted in purple cardstock. The snowflakes in
acetate are blinged with glitter! Easy peasy!

*** *** *** *** ***
DT Charlotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar