Följ oss

torsdag 3 november 2011

Embossade snöflingor del III


***

     *** *** *** *** ***

Hej! Här kommer ytterligare ett par tips på hur man kan använda den fina stämpeln med snöflingor från Scrappers Choice till embossing och kort. Nedan ser du två kort som jag har gjort på liknande sätt; först har jag stämplat med Versamark stämpeldyna och sedan embossat med vitt embossingpulver på cardstock i olika färger. För att mönstret ska framträda bättre har jag embossat på papperets baksida.



Sedan har jag klippt ut en bit ca 9x12 cm och fäst det bakom en bit cardstock i matchande färg där jag först stansat ut en figur med hjälp av mina Spellbinders.

Till sist har jag fäst allt på en fort i storleken 10x13 centimeter och dekorerat med snöflingor i acetat och glitter, snöflingestickers, band och knappar.

Spellbindersfiguren jag har använt här kommer från
egna gömmor - jag har vunnit den i en blogcandy.

*** *** ***
DT Charlotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar