Följ oss

söndag 11 december 2011

Kul med Cuttlebug!


Hej alla bloggbesökare! Idag tänkte jag visa fortsättningen
 på en del av de saker några av er sett på vår senaste
 Inspirationslördag, då Cuttlebugen blev använd dels med
embossingfolder och dels att stansa ut figurer med.

Till det första kortet har jag använt mig av ett blått
Core'Dination cardstock som jag kört genom Cuttlebugen
med en embossingfolder full av snöflingor. Därefter har
jag sandpapprat papperet så att den ljusare färgen trätt
fram och lagt en bit, 10 x 10 cm, bakom det som blev
över när jag tidigare stansade ut en blomma. Detta
blev en sk "topper" som jag fäste på ett stycke vikt
cardstock i matchande färg till ett kort och
till sist dekorerade och fäste text på.


Ni har väl testat våra glitterpapper? Jag som älskar
glitter kastade inte heller här, när jag stansade ut de
figurer i Cuttlebugen som ser ut som el gammal deko-
ration, de rektanglar som blev "över". I stället sparade jag
dem, fäste punchinella bakom och fick på så sätt ett par
glittriga toppers. Sedan var det bara att vika cardstock
i matchande färg, fästa och dekorera. I detta fall fick
det bli ett par snöflingor utstansade i glitterpapper
och lite Pearl Maker.


Hello! This time I show how you can use the pieces
of paper that's left over when you punch out from
your Cuttlebug. On the first card I have used a piece
of white cardstock left-over when I punched out a flower
and I put som embossed CoreDinationcardstock behind it
and then made my card. In the two latter cards I have
used the same method but with sparkling cardstock!

What do you think? Like to try?

*** *** ***
DT Charlotta

* * *


1 kommentar:

  1. Cornelia/Sorken13 dec. 2011 19:15:00

    Snyggt! Det är fint med vinter- och julkort i blått och vitt!!! Och glittrigt! Jag blir inspirerad!

    SvaraRadera