Följ oss

fredag 23 mars 2012

Kuvertalbum: Med kronor på verket



Ja, så här ser mitt färdiga kuvertalbum ut. Det är min assistent Tessa som visar upp det. Hon är för övrigt endast anställd tack vare sitt utseende. Hon är inte särskilt engagerad i vare sig scrapbooking eller fotografering. Hämtar inte ens kaffe!


Så här ser framsidan ut på nära håll. Runt den rosa rundeln har jag satt fast lite spets. Massa blommor och halvpärlor. Den stora kronan är från Heidi Swapp, liksom etiketterna med kronor på. Kronor har fått vara ett genomgående tema genom hela albumet. Mönstrade papper från Sandylion.


Insidan av omslaget och "försättsbladet". Blommor och bling och en etikett med krona att skriva på.


Som ovan men här har jag dragit ut det lösa bladet ur instoppsfickan. Ett prickigt gult band utmed yttersidan på det lösa bladet. Det var lite för lysande gult så jag tonade ned det med en rosa chalkdyna.


Första uppslaget med tillhörande extra blad. Jag har klippt ut lite dekorationer ur mönsterpapperet samt använt etiketter och rub-ons/gnuggisar.


 Andra uppslaget. En till etikett, mönsterpapper och rub-ons. Ett brunt prickigt band


 Här har jag använt lite washi-tejp utmed kanten på extrabladet. Jag ville att tejpen skulle smälta ihop med bakgrunden så jag färgade om det med den rosa chalkdynan.

Lite blommor bakom Nalle Puh. Jag färgade om de vita blommorna och duttade sedan lite rosa chalkdyna ovanpå.

This is my finished album. If you want to know how I made it look here. Have fun!

Veckans assistent, Tessa, och jag tackar för oss. Ha kul!

DT Cornelia/Sorken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar