Följ oss

fredag 25 maj 2012

Flera tips inför studenten

Jag fortsätter på samma tema. Här kommer lite fler idéer inför studentexamen.


En presentpåse och ett flaskkort.

Här är den dekorerade lilla påsen. Runda cirklar, stämplad text, washitejp med svenska flaggor på samt notkonfetti. De små flaggorna vid stämpeltexten är samma washitejp som jag satte på en bit blå cardstock och sedan klippte ut. Inga blommor, men en studentmössa och en organzarosett.

Och här har vi flaskkortet. Mallen kommer jag inte ihåg var jag hittat, men det går säkert att leta reda på. Här har vi fler cirklar, stämplad text, blommor och bling. Två 'peel-off-stickers' sitter nere i högra hörnet. Flaggorna som skymtar är samma washitejp som ovan. Det prickiga är också washitejp. Blommor och bling från You Do.

En spännande sak med DT-paket är att där ofta ligger sånt som jag själv kanske inte skulle tänkt på att köpa. Med bland de här sakerna fanns en blå textilklädd ståltråd som jag först inte visste vad jag skulle göra med - tills jag virade den kring limpenseln och det blev en fin spiral.

Den vita pappskivan som sticker upp bakom den den gula rundeln är vikarierar för ett ev presentkort, mer om det nedan. Det går även att sticka in en liten slant.

Så här gjorde jag presentkortshållaren. Jag stansade ut två likadana cirklar och lade på mitt "presentkort".


Sedan satte jag dit några bitar dubbelhäftande tejp.

Och så på med den andra delen.

I've continued the 'graduation'-theme. I've decorated a gift bag and made a card for a bottle. On that card I made a pocket for a gift card. That's all for today. Have a wonderful weekend!

Det var allt för idag. Ha en underbar helg!

DT Cornelia/Sorken




2 kommentarer:

  1. Gillar cirklar med scalloped runtom - tycker att det ser jätteelegant ut!!!

    Snygga studentpresenter!

    Charlotta

    SvaraRadera
  2. Vad fiffigt med "presentkortet". Jättebra tips.

    SvaraRadera