Följ oss

fredag 8 juni 2012

Kort med födelsedagsflicka

Hej på er,
Här kommer den här omgångens sista alster från mig.
Jag plockade fram mina Promarker och färglade en stämpel med en söt födelsedagsflicka.

Kortet är 15x15cm stort. Cirkeln med stämpelmotivet är stasad med en stor cirkelstans. Papperet är dubbelsidigt, så det passade jättebra att rulla en kant för att visa den andra sidan också. Kanten har jag rullat över skafftet på en penna. Jag har dragit eggen på en sax efter kanterna på paperet för att få ett lite mera rivet utseende.
Den rosa bordern har fått prickar med pearlmaker i vitt. Brodyrspetsen är fastsatt på bordern. Grattis har jag stansat i vit foam. Det är ett kul material som ger en annan känsla än papper när man tar på kortet. Det finns ett flertal färger i markbutiken.

Motivet är färglagt med promarkers. Stämpeln kommer från Nellie Snellen. Bakgrunden gjorde jag genom att stämpla motivet igen på en post-it, klippa ut och lägga över motivet på cirkeln (se till att du stämplar så att du får med den klistriga biten när du klipper ut motivet). Sedan kunde jag färga in bakgrunden med hjälp av en ljusrosa stämpeldyna. För att ge bilden lite mera djup har jag lagt till lite vita sreck efteråt. Hela cirkeln sitter med 3D-kuddar. Blommorna är söta rosor och en körsbärsblomma. Bladen passar bra till rosor eller andra blommor.

På insidan satte jag en bit till av det bruna papperet, Samma rosa border som på framsidan med peralmaker samt en vit fyrkant att skriva på.

På insidan sitter även en klar ficka med lock där man kan lägga en liten present, en slant eller ett presentkort.
This time I made a cute card with a little birthday girl. Inside you find a clear pocket for a little gift or giftcard.

Vi syns igen snart och då hoppas jag att sommaren har kommit igång igen och gett en och annan fräken :)

DT-Mien

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar