Följ oss

onsdag 20 februari 2013

Några små stygn och lite hjärtan


Bara för att  'Alla hjärtans'-dag är över så behöver man inte packa undan sina hjärtan. Man kan ju tycka om folk resten av året också.



Jag har klipp ut det stora hjärtat ur ett mönstrat papper med hjärtan på. De små hjärtana bakom är utstansade med en kantstans

Den rosa ramen är från ett ark från 'Suzy's zoo'. Det grå prickiga bakgrundspapperet följde med en scraptidning. Jag har lätt för att glömma papper som följer med tidningar, men nu föll mitt öga på det här häftet och det här papperet passade bra här.




Jag har satt på ett klistermärke med en blomsterbukett på det stora hjärtat. 





De små stygnen ser ni här. Little tips om ni vill sy i papper är att göra hålen först, ha tillräckligt med avstånd mellan hålen (i förhållande till nålen och trådens tjocklek) samt att fästa trådändarna med tejp på baksidan. På så sätt minskar man risken för att papperet rivs upp. 





Jag stämplade mina bokstäver på en bit vanligt skrivarpapper först och hade som mall och sedan tryckte jag hålen med en grov, vass nål. Jag hade en bit vikt filt under papperet. Sedan lade jag min mall på det mönstrade papperet och gjorde nya hål genom de i mallen. Man kan ju förstås stämpla direkt, men jag var lite osäker på hur mycket stämpelfärgen skulle synas och hur mycket jag ville att det skulle synas. Nu syns det ju inte alls.


 På insidan gjorde jag en liten ruta att skriva i och stansade ut ännu en hjärte-bård.

I've done some stitching on my card for today and used som letter stamps to make a template. And you don't have to stop using your hearts just because Valentine's is over. I think this border punch is so cute. That's what I had for today. Have fun!

Det var allt för idag. Ha kul!

DT Cornelia/Sorken


1 kommentar: