Följ oss

lördag 16 februari 2013

Redo för en flygtur till?

Här kommer min tredje och sista luftballong. Ni såg lite av den i tisdags, så jag visar bara det färdiga resultatet idag.



 Här har jag gjort ränder med ett dubbelsidigt papper och sedan fyllt mellanrummen med decopagelack och massor med löst glitter. Man får ha lite tålamod och ta en liten bit i taget. Borsta hela tiden bort överflödigt glitter från platser där det inte ska vara.
Runt "midjan" på glödlampan har jag knutit ett brunt organzaband med en stor rosett. Runt lampan och ned till korgen (kapsylen) sitter det runda stadiga band/snören i brunt.

På toppen har jag stansat olika blommor. Först en stor som täcker det gap som det blir efter remsorna. Sedan sitter en lika stor blomma som jag har gjort hål i och fäst upphängningen med. Runt kanten sitter sedan massor med små blommor med en liten blingsten i varje.

Även runt korgen sitter samma små blommor med blingstenar. I korgen har jag limmat fast en vit lilja som jag har glittrat lite.

Materiallista:
Glödlampa, kapsyl från PET-flaska
Dubbelsidigt papper
Löst glitter
Band
Blomstansar
Blingstenar
Vit akrylfärg
Lilja (finns i olika färger)

This is my third and last balloon made of a light bulb. I have decorated it with paper, glitter, flowers, ribbons and a big bow.

/DT-Mien


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar