Följ oss

lördag 30 mars 2013

Nytt recyclingtema!

Glad Påsk! I sången så varar julen ända fram till påska. Det gjorde den på sätt och vis hos oss också för jag sorterade och packade ned julsakerna "på riktigt" igår. Långfredagen bara svischade förbi.

På Scrapparazzi har vi en ambition att visa hur man kan återanvända gamla saker i sitt pysslande. Vi har bl a visat vad man kan göra med glödlampor. Det har visats vaser, luftballonger och figurer. Nu har vi ett nytt tema: böcker. Ni kommer att under ett veckor framöver få se olika typer av bokprojekt. Det kan vara en hel bok, en sida eller något helt annat. Jag har så kreativa DT-kollegor så jag kan inte ens gissa vad de tänker hitta på. Jag är iallafall först ut.

Jag har tagit en av mina barns barnböcker med hårda sidor. Den här har vi aldrig läst utan den har mest blivit tuggad på. Jag hade en idé om att göra en form av dagbok när vi är ute och reser. Det gäller ju att hitta på lite olika projekt så att resan inte blir tråkig. En flygplansresa utan att ha något att göra kan ju lätt bli påfrestande för alla parter. En bilresa likaså.


Jag tog mått på boken och sedan klistrade jag fast vitt cardstock på varje sida. Det gick åt rätt många cardstock. Sedan har jag dekorerat fram-och baksidor.



På ett uppslag satte jag fast en memoficka. Där kan man lägga något minne.


Jag klistrade på en bit designark på ryggen också.


 Vissa detaljer har jag höjt upp med 3D-kuddar.


Alla produkterna finns i butiken! Näst på tur är DT Mien. Vi får se vad hon hittar på!

Ha en fin fortsättning på påsken!

As you probably have noticed we have started with some recycling projects in the blog. First we showed how you can create different things with used light bulbs (be careful though). Now we are starting a new project with old books. I will together with my DT colleagues present different book ideas. This week I have created a diary for kids. It is nice to have different activities for the children when you are traveling. Everyone knows how painful a journey can be with bored kids.

Have a nice weekend!

DT Nina



1 kommentar:

  1. Superfint - sen ska man bara komma ihåg å fylla den åxå! :)
    Kram

    SvaraRadera