Följ oss

tisdag 19 mars 2013

Randiga remsor i rutor


Jag har lekt lite med spillpapper igen. Den här gången har jag skurit remsor som jag satt fast på ett annat papper.



Innan jag skar mina remsor så lade jag papperet längs med 45 graders markeringen på skärmaskinen. Sedan markerade jag ut mitten på mitt bottenpapper och satte fast remsorna mot den.


Sedan gjorde jag likadant från andra sidan. Jag ville ha ett chevron-inspirerat mönster. Sedan vände jag på papperet och klippte bort alla remsbitar som stack ut.


Sedan skar jag ned mitt papper lite till och satte fast det på 3D-kuddar på ett litet post-it-blocks-omslag.


På insidan av blocket kunde jag inte låta bli att använda min fina kantstans och en bortskuren bit från mitt nygjorda papper.


Lite självhäftande bokstäver och en egengjord dekoration. Och ett smalt sidenband som dekor och stängningsanordning.


En utzoomad bild på insidan.


Annat man kan göra med spillremsor. Här har jag satt de på en pappersbit...


...och sedan skurit av på mitten och sedan delat de bitarna på mitten igen och pusslat om och satt ihop igen. Jag fick renskära lite för det blev lite ojämnt på ena sidan så det kan vara bra och göra det lite större än vad man vill ha det färdiga resultatet.

I've played with cut stripes. I wanted a chevron inspired pattern (the pink one) and the blue I just glued, cut, rearranged and glued back together again. Have fun!

Det var allt för idag. Ha kul!

DT Cornelia/Sorken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar