Följ oss

tisdag 16 april 2013

En liten korg och en liten låda


Jag har också lekt med boksidor. Först har jag gjort en enkel liten korg.


Jag skar till en kvadrat (min kvadrat är 12 x 12 cm, men den kan vara hur stor eller liten som helst, men det underlättar om sidmåttet är jämt delbart med 3). Jag vek och klippte bort de fyra yttersta hörnen, se bilden ovan. Jag skar också till remsor, mina remsor är 1 cm breda. För att göra det enkelt för mig så klippte jag upp mina sidor på mitten. Sedan vek jag upp sidorna och flätade mina remsor mellan dem. Efter ett varv klippte jag av remsan och satte ihop den med en bit dubbelhäftande tejp. Min korg blev tre remsor hög.


Jag avslutade med att vika washitejp över kanten. På en överbliven remsa satte jag washitejp, klippte till och satte fast som handtag på korgen med brads.



Jag fick en idé när jag satt och vek mina kvadrater.


En korg fick bli låda istället. Istället för att klippa bort de yttre hörnen så klippte jag bara in på en sida.



Så vek jag in flärparna som blev och limmade ihop. Lätt som en plätt.


Och vips! hade jag en liten låda. Här dekorerad med en självhäftande bård och lite utskuret 'spill' från Cameon.


Jag läste i tidningen att det fanns svenska jordgubbar att köpa nu för 750 kr/kvartskilo! Har man råd med en sådan gubbe så passar det bra att lägga den i korgen eller asken här. Själv nöjer jag mig nog med något annat godis.

We in the designteam have been using book pages for our projects. I've made a tiny basket and a box out of my pages. Big enough for a small gift. More book pages coming on friday. Have fun!

Ja, det var allt jag hade för idag. Mer boksidor kommer på fredag. Ha kul!

DT Cornelia/Sorken


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar