Följ oss

fredag 26 april 2013

Vårtankar på boksidor

Jag fortsätter med mina boksidor. Den här gången har jag använt dem som bakgrundspapper på en layout.


Inspirerad av DT Mien så tog jag också och färgade in några av mina bokark. Hon färgade bokark med kaffe. Men istället för kaffe experimenterade jag med att droppa akrylfärg och mist i lite vatten. Jag tyckte det gick bäst med misterna. Det behövs bara ett par droppar i lite vatten i en kanna som jag sedan doppade mitt hopknycklade papper i.


Sedan var det bara att lägga ut och försöka få till en fin bakgrund. Jag ville inte att texten på bokpapperen skulle vara så framträdande så jag vände dem i sidled.


Min journaling skrev jag på ett transparent papper och satte över boktexten.


Rubrik och dekorationer har Z skurit ut åt mig med Silhouette Cameon. Tack för det!


Och så här blev den till slut! En enkel sida om våren.

I've continued playing with my bookpages. This time I've used them on a layout after dying them. I did some experimenting with the dying. I put a few drops of acrylic paint and mist in a pitcher with a little water and dipped my crinkled up paper in it. I liked the mist in the water best. The decorations and title letters are cut out with a Silhouette Cameo. That's all for today. Have fun!

Det var allt för idag. Ha kul!

DT Cornelia

2 kommentarer:

  1. Vad bra att snödropparna kom till användning.

    SvaraRadera
  2. DT Cornelia/Sorken26 apr. 2013 21:37:00

    Japp, Favoritsyster tyckte de var fina!

    SvaraRadera