Följ oss

tisdag 28 maj 2013

Ett grattiskort i vår- och sommarlika färger

Tänk att nästan hela maj har gått! Jag blir så förundrad över att tiden går så fort. Naturen är i full blom. Det känns som om det gick snabbt i år. Från tö till syrener. Körsbärsträdet blommade hos oss för någon vecka sedan och det är redan över. Nu är det syrenernas tur. Snart kommer även schersminen. Det tycker jag är härligt. Det är min favoritbuske. Trädgård är härligt! Vad pysslar du med just nu?

Här är ett kort som jag gjort i mer vår- och sommarlika färger. Väldigt ofta så blir det ett dubbelkort med "vanlig" vikning så att det blir ett 6''x6''-kort. Här har jag delat ett cardstock och bigat vid 2 och 8. Jag klädde kortet med cardstock. Dekorerade med tårtpapper, tyll, utklipp från ett mullberrypapper, lite rosor och en rosett av organzaband. Gillar de prickiga designarken som Scrapparazzi har tagit in.




Här ser du att jag trätt snöret under grattisskylten. Tänk på hur du sätter 3D-kuddarna när du lyfter motivet om du ska trä ett snöre igenom. Då är det bäst att lämna fritt på mitten.

Alla produkterna finns i markbutiken!

Hoppas att du får en fin pysselvecka! Vi ses på fredag igen!

Hello again! Time flies! In a few days we are welcoming the first summer month in Sweden. June. I have made a card in summerlike colours. I love the design papers with dots. Scrapparazzi have them in different colours.

Have a nice week!

DT Nina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar