Följ oss

söndag 26 maj 2013

Ordning och reda


Här kommer ett litet förvarings- och shoppingtips. Det är ju roligast att köpa fina papper och dekorationer, men man ska ju hitta igen det man har också och då behövs det bra förvaringslösningar. Jag har inte så stort utrymme att scrappa på så mina förvaringar (kan man säga så?) behöver vara kompakta, flexibla och flyttbara. 


Så dagens tips är stora öppningsbara ringar. De passar till mer än att göra album av. Här har jag använt mig av den större varianten, som är 7,6 cm i diameter. Man kan ha washitejp och annan tejp på dem. Lätt att bläddra runt och ta loss den rulle man vill ha. Det går även att ta när de hänger kvar på ringen.


Man kan hänga färgkartor, arbetsprov, inspirationslappar, skisser mm på dem. Gör en karta över vilka stämpelmotiv, stansar etc du har i gömmorna.


Jag vill även puffa för den underbara zippåsen. Inte vacker men kompakt och praktisk och den finns i många olika storlekar. Här har jag stora påsar som jag har band i. Små påsar passar bra till utstansat och andra dekorationer.

Shopping and storage tips today. I'm pushing for the awesome large binder rings and ziplock bags of any size. They're not pretty but so practical especially if you're short of space. I wish you all a soft and creative sunday!

Önskar er alla en skön och kreativ söndag! Ha kul!

DT Cornelia/Sorken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar