Följ oss

fredag 26 juli 2013

Till Prinsen

Oj, oj, oj! Zornitsa gav mig en utmaning häromdagen. Jag skulle använda en rund chipboard och klistermärket i form av en dopklänning. Dopklänninngen skulle dessutom vara framträdande. Oj, oj, oj!

Hur gick jag tillväga?

Jag grundade chipboarden med vit akrylfärg och när det torkat sandpapprade jag kanterna. Sedan färgade jag in dem/ chalkade med brunt. De mörkblå detaljerna är silkespapper som jag fäst fast med decoupagelim. Korsen är också extralimmade med decoupagelim då de lätt lossnar när de sitter på en ojämn yta.


Detaljbilder:

Här har jag satt några blommor på varandra på en bit veckad spets. Den häftade jag fast på chipboarden. Det gick bra då chipboarden är mjuk.


Är du trött på dina blommor kan du skapa nya genom att bygga lager på lager. Lämna en bit stjälk kvar på rosen så fungerar den som "lås" på baksidan. Jag trädde dessutom stjälken genom knuten på rosetten av tyll. Då sitter det stadigt och blir inte heller lika buckligt.


Jag klistrade fast klistermärket på en vit cardstock för att ge stadga och för att jag skulle kunna använda den som ficka för två etiketter (tags). Etiketterna har jag klippt till för hand.

Materiallista:

Bas: Chipboard
Cardstock: Vit
Övrigt: Vit akrylfärg (finns i butiken), Vellumsticker (dopklänning), bokstäver (finns i butiken), Silkespapper

This week, Zornitsa gave me a challenge. I had to use the chipboard and the stickers (christening gown). I have to admit that it was not easy. Yeah, you can see the result.

DT Nina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar