Följ oss

torsdag 14 november 2013

Bläckfiskar av toarullar

Hej på er i höstkvällen,
Jag är en sådan där person som sparar på allt "som kan vara bra att ha". Lagret växer, och ibland måste man bara komma på vad man ska göra med allt. I det här fallet är det högen med toarullar som har fått minska lite.



Du behöver:
Toarullar
Acrylfärg
Rullögon
Sax
Lim (om inte ögonen är självhäftande)
Penna, glitter eller annat att dekorera med

Börja med att måla dina toarullar i olika färger. När färgen sedan är torr, acrylfärg torkar snabbt, så klipper du fransar i ena änden. Klipp nästan till mitten av rullen och böj sedan varje frans utåt i en mjuk böj. Om du tycker att det är svårt kan du rulla fransen runt ett penselskaft eller liknande.

Limma dina rullögon på plats (eller tryck bara fast om dina ögon är självhäftande). Bläckfisken är nu nästan färdig. Dekorera fransarna, som nu blivit armar, som du vill. Jag har använt mig av lite olika metoder.

Min vita bläckfisk har fått vågmönster med silvrigt glitterlim

På den lila gjorde jag vita prickar med hjälp av huvudet på en knappnål och vit acrylfärg

Och den gröna har fått vita små hjärtan och prickar med hjälp av en vit penna.

Detta pyssel är så enkelt och snabbt gjort att man kan göra ett helt stim bläckfiskar på en kväll.

Hi,
today I show you what to make of all
those paper rolls that you have saved. In a couple of simple steps you can make a cute octopus.

Kreativa Teamet - Mien

Ps,
Du glömmer väl inte vår superutlottning på facebook? Har du inte kollat in den så tycker jag verkligen att du ska göra det.(Vi drar en vinnare i morgon, fredag)
På lördag (16 nov) har vi kurs i stämpelteknik i markbutiken mellan 13.00 och 15.30. Det finns platser kvar, så passa på om du vill utvecklas i ditt stämplande.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar