Följ oss

torsdag 21 november 2013

Julkort med krans - shakerkort


Har ni börjat med julkorten? Eller blev ni klara med dem redan i augusti? Om ni har några kvar att göra så kommer här lite inspiration.


Jag har gjort ett s k 'shaker'-kort, dvs att om man skakar lite på kortet så är det något som rör sig i ett fönster på kortet. På det här kortet är det små röda hjärtan. Högst upp på kortet sitter det en remsa guldwashi med tre utstansade hjärtan på.

O

Man kan återanvända gamla förpackningar när man gör såna här kort för att göra fönstren, men det finns också färdiga fönster att köpa. Det finns både runda och kvadratiska i butiken.

Om man inte vill att hjärtana (eller konfettin eller vad man nu använder) ska fastna så mycket så kan man testa att torka med en antistat-duk innan man häller i dem. Eller ta lite sköljmedel på ett papper och torka försiktigt med. Torka både på insidan av fönstret och på papperet.

Jag hällde mina hjärtan på en hög på papperet, där jag ville att de skulle vara, och limmade sedan fast fönstret.

Runt mitt fönster satte jag en liten krans som jag lindat snöre om och satt en liten bjällra i.



Textbandet över kortet är enklast tänkbara. Jag stämplade 'God Jul' och en tomte på en vit cardstockremsa. Färgade in kanterna med röd stämpeldyna och satte fast den på en bredare remsa grön cardstock. Längst underst på det röda bakgrundspapperet sitter några remsor guldwashi.

All done with your Christmas-cards? If not - here's some inspiration. I've made a Christmas shaker card. Have fun!

Ja, det var allt jag hade för idag. Ha kul!

Kreativa Teamet - Cornelia/Sorken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar