Följ oss

lördag 25 januari 2014

Massor med hjärtan

Mitt hjärta klappar lite extra för vissa personer och till dessa brukar jag göra ett litet kort till alla hjärtan dag. Självklart är temat hjärtan, och just i detta fall, massor med hjärtan.

Till detta kort behöver du en liten hjärtstans eller die, fina papper och ett par små bitar band.

Börja med att stansa ut massor med hjärtan i olika papper. Vik dom på mitten och lägg dom i en hög framför dig. Vill du skapa ett mönster är det bra om du lägger dina hjärtan i olika högar. Jag valde att ha mina huller om buller.

Jag har använt en dubbelvikt A5 till kortstomme och ritat upp en svag kontur av en ballong på den. Konturen funkar som en guide när du limmar på alla hjärtan, så att det är lättare att hålla formen.

Klipp eller skär till en "korg" till din ballong som är ca 2x2 cm. Snedklipp två av sidorna för att få en mera vasformad form på den och limma den under din ballongkontur.
Klipp två små bitar av ett band och limma på din korg och en bit upp i ballongen. Börja sedan limma dina hjärtan. Sätt en liten klick lim i mitten på varje hjärta så att sidorna fortfarande kan vara uppåtböjda. Sätt dina hjärtan ganska tätt och det gör inget om något hjärta hamnar lite snett.

När du fyllt hela din ballong så suddar du konturen där den syns. Jag fick ett hjärta över som jag satte i mitten på min korg.

Materiallista:
Papper (Vintage garden - Peony från Pion Design, Rocking Horse Pink från You Do, Röd och Rosa cardstock
Hjärtstans eller die
Lim
Kortstomme
Band

Hi,
Today I show you a card for Valentines Day. You need a small heart punch or a small heart die to pull this off, but it's easy to do
.

/Kreativa Teamet - Mien




1 kommentar:

  1. Superfint kort!! Så bra ide till ett Valentine-kort!! Det behöver vi många av!!

    SvaraRadera