Följ oss

torsdag 20 februari 2014

Effektfullt kort med enkla medel

Hej,
Var det fler än jag som hade en liten önskan i magen om att våren var på väg här i Stockholm? Liten besvikelse att vakna till en vit värld idag måste jag säga. Även om det vita är vackert och ger ljus, så vill jag ändå ha grusknaster och fågelsång just nu.

Jag tänkte visa hur man på ett snabbt sätt får till ett kort som är enkelt och har en ren stil med hjälp av tre saker. En die, lite dekorationstape och en stämpel.

Detta kort är gjort av en dubbevikt vit A5. Den storleken är enkel att jobba med när man inte vill ha allt för mycket dekorationer eftersom ytan blir mindre än om man gör ett kort som är 15x15 cm.

Börja med att göra ett hål i framsidan på kortet. Jag har använt en die från Marianne Design som heter Craftebles hjärtan. Du kan använda vilken form du vill som passar tillfället och mottagaren.
Skär till en fyrkant som är lite större än ditt hål. Denna fyrkant ska du täcka med dekorationstape och sedan fästa på insidan av kortet så att det täcker hålet.
Jag valde två typer av tape på mitt kort. Först en helt vit som jag stämplade små hjärtan på och sedan en vit med två svarta linjer på.
Texten på mitt kort kommer från samma stämpelset från You Do som det lilla hjärtat jag använde på tapen.

För att få till en snygg insida på ditt kort väljer du ett fint papper och skär till det så att det passar på insidan. Täck båda sidorna på kortet så ser man inte din fyrkant som täcker hålet.

It's easy to do a simple but stunning card with just three tools. A die, some stamps and washi tape. Make a hole in the card with the die, but your tape on a Square that covers the hole and but it on the inside of your card. Cover the hole inside with a pretty paper and your done.

Kreativa Teamet - Mien

PS, Ni har väl inte missat att vi har Demo nästa Onsdag (26/2) i butiken? Vi kommer att visa hur man använder stämplar på olika sätt och berättar om  olika typer som finns och vad man ska tänka på. Så är du nyfiken på stämplar eller kanske vill få lite mera inspiration är du jättevälkommen mellan 17.00 och 19.00.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar