Följ oss

torsdag 6 mars 2014

Enkelt kort med dies

Jag fortsätter med mina enkla kort. På detta har jag använt olika dies och en stämpel.

Stommen är en dubbelvikt vit A5. Det rutiga papperet kommer från You Do och heter Rocking horse pink.
Hörnen är gjorde med en Die från Marianne Design som heter Anjas Vintage Corners. Även hjärtat kommer från Marianne och heter Hjärtan. På hörnen sitter det en vit halvpärla.

På det utstansade hjärtan har jag ritat en spets med en rosa penna. I mitten har jag stämplat en fjäril från You Do med svart färg. Samma fjäril är sedan stämplad på ett rosa papper och utklippt. Jag har sedan vikt upp vingarna och limmat fast fjärilskroppen mot motivet på hjärtat. Hjärtat är sedan satt på 3D-kuddar.

I continue with my simple cards. This is made with dies and a stamp. Stamp the butterfly in black on the heart and then once more on pink paper. Cut the pink butterfly and glue it on the black one, but glue only the body. Fold up the wings and you got a butterfly that flies.

Kreativa Teamet - Mien

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar