Följ oss

fredag 11 april 2014

Äggstra blommigt ägg


Ett spartanskt kort med ett blommigt ägg och en banderoll med påskhälsning på.


Att rita ägg tycker jag är svårt så jag tog hjälp av det stora vida nätet och skrev ut en liten mall som jag sedan klippte ut och ritade av. (Jag sökte på egg template.)

Sedan tog jag mina utstansade blommor och limmade på en efter en tills ägget var tillräckligt täckt. Jag hade två olika storlekar på blommorna. När det var gjort tog jag lite glitter och lim och gned på lite här och var.


 Texten skrev jag ut på tjockare papper och så skar och klippte jag till min banderoll. Jag färgade in kanterna röda för att matcha texten.

Ändarna sitter fast med lim och under mitten har jag satt 3D-kuddar så att det ska lyfta lite. Även ägget sitter på 3D-kuddar.

Det var vad jag hade att visa. Nu ska jag bara röra ihop någon dekokt att bota min förkylning med och sedan är det kanske dags att se över kvasten så att jag inte står där på Skärtorsdagen och inte har något att åka till Blåkulla på.

A simple card with an egg that I've covered with punched out flowers and a tiny bit of glitter. I put the sentiment on a banner. It says "Have an eggstremely wonderful Easter!" That's all from me. I'm off to make a potion to cure my cold and to dust of my broomstick so it's ready for Easter. Have fun!

Ha kul!

Kreativa Teamet - Cornelia/Sorken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar