Följ oss

torsdag 10 juli 2014

Från gråsten till kalksten...

...och nästa gång ska jag visa hur man gör en diamant av ett grillkol.

Nä, det var nog inte riktigt sant varken det ena eller det andra. Men om jag kommer på hur man gör diamanter av grillkol så återkommer jag med en liten beskrivning.

Jag har istället målat en sten så att den ser vitkalkad ut. Jag ville se hur det blev med krackeleringslacken på en sten (ni får ursäkta att jag snöat in lite på lacken, men den är rolig att leka med).


Jag täckte hela ovansidan av stenen med ett lager lack. Vill man ha en annan färg som syns igenom sprickorna får man grundmåla stenen med den först. Låt lacken torka minst två timmar.


Måla sedan med den övre färgen och se hur det spricker upp.

Ha det så skönt och glöm inte titta efter saker att krackelera, måla på eller bara ta in och njuta av!

Kreativa Teamet - Cornelia



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar