Följ oss

söndag 22 februari 2015

Mysljus i dockskåpet

Grått och ruggigt utanför?


Med ett sugrör och några pistiller från en blomma så kan man stöpa sig några ljus. Jag hade inga smala sugrör så jag klippte upp mina sugrörsbitar längs med så att de blev lite smalare. 

Sedan fyllde försiktigt i lim i rören och stoppade i en pistill som låga. Jag färglade lågan med gul och orange ProMarker.

Eftersom sugröret är av plast så tar det lite tid innan limmet torkar.


Ett högt ljus med lite extra lim på upptill som stearin som runnit.


Jag gjorde också ett litet värmeljus i en sugrörsbit och sedan kom jag på att jag kunde klä in det med en bit aluminium från en riktig värmeljuskopp.


Så där blev lilla värmeljuset.


Det blev ett tredje ljus också. Ett klotljus av en träpärla.


Efter ljusstöpjning så kan man behöva en bakelse. Den här är gjord av en resinros som jag färgat in nederdelen med blå Promarker och satt ett litet körsbär av Pearl Maker (går även med en liten pärla eller kanske lite rött nagellack) på. 

Homemade candles and a cupcake for the dollhouse. Have fun!

Ja, det här var lite beroendeframkallande. Nu ser jag potentiella miniatyrer överallt. Ha kul!

Kreativa Teamet - Cornelia//Sorken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar