Följ oss

måndag 25 maj 2015

Inspiration inför Mors Dag: "Rosor och hjärtan"



Ett morsdags-kort i form av ett "shaker"-kort. D v s hjärtana (i det här fallet) ligger lösa och går att skaka runt.


Det finns färdiga plastfönster till "shaker"-kort, men man kan också göra dem själv. Med hjälp av klar plast från en förpackning, ett par ringar i kartong eller mossgummi som distanser samt en ram att täcka över med. Man kan klippa, skära eller stansa ut sina ringar. En cirkelskärare kan underlätta.


Jag limmade på spets på baksidan av min ram så den tittar fram runt om cirkeln.


Som bakgrund i mitt fönster så har jag stämplat först svagt i grönt med en textstämpel och så i svart med en fjärilsstämpel. Konfettin inne i fönstret är små utstansade hjärtan och så kryddade jag med en nypa glitter.


De fina rosorna kommer från ett designark från Scrapberrys. Lite fina blommor, ett utstansat hjärta och lite bling.

Inspiration for Mother's Day. A shaker card with hearts and roses. (We celebrate Mother's Day on the last Sunday of May here in Sweden.)

Blev ni inte inspirerade av det här kortet eller bara vill se mer så kommer det ett annat i morgon. Ha kul!

Kreativa Teamet - Cornelia/Sorken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar