Följ oss

fredag 8 maj 2015

Snurrburken har fått nya kläder


Det är klart snurrburken ska piffas till. Inte för att det är något fel på yoghurtgubben, men man känner sig faktiskt lite iakttagen efter ett tag.

Jag klippte bort den övre delen på min inre hink. Dels för att den inte behövs men framför allt för att det skulle bli lättare att göra en mall. Mina hinkar är ju likadana så jag kunde göra mallen med hjälp av den inre hinken. 

Har man olika hinkar/burkar/skålar så får man mäta efter den yttre. 


För att få min mall så rullade jag burken försiktigt över en tidningssida (eller annat papper som räcker runt) och dra med en penna längs med bottenkanten.


Se till att hela burken ligger mot papperet medan ni rullar och ritar.



Klipp längs den ritade linjen. Klipp till överkanten, men klipp den högre än den ska vara. Lämna lite klippmån. Klipp ena kortsidan ungefär vinkelrätt mot bottenkanten.


Rulla mallen om hinken. Börja med den tillklippta kortsidan. Klipp till den andra kortsidan och sätt fast med en tejpbit. Jämna till överkanten.


Färdig mall.


Hela min mall fick inte plats på mitt cardstock så jag gjorde två delar.


Ja, jag gjorde faktiskt en tredje del också.


Dags att klä den yttre hinken. 


En liten ros, en hjärteknapp, lite bling och spetsar. "Dreams come true"-citatet hittade jag på det här arket: French Journey.


Och "Perfect Day" hittade jag på det här arket: Wind of Travel/New York.

I have decorated my spinnable bucket. Have a perfect weekend!

Ha en perfekt helg!

Kreativa Teamet - Cornelia/Sorken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar