Följ oss

måndag 8 februari 2010

Romantiskt kort

Hej!

Det är februari och i februari kommer Valentindagen eller Alla Hjärtans dag, som den också kallas. Det är kärlekens månad, vilket känns varmt och härligt såhär mitt i vintern. För att visa sin uppskattning till omgivningen passar det bra att ge bort hemgjorda kort, inte bara till sin käresta/ käraste utan till alla som man vill visa uppskattning. Därför har jag valt att visa ett kort utan text på, så att man kan välja vem eller till vilket tillfälle som man kan använda kortet till. Jag har mer och mer gått ifrån att stämpla "hälsningen" när jag gör kortet utan väntar tills jag vet vad jag ska använda kortet till.


Allt material till kortet som jag har gjort går att köpa i Scrapprazzis butik. Kortet är av standard storlek och går ner i ett vanligt kuvert. Alla kanter är chalkade och vissa detaljer är fastsatta med 3d kuddar. Annars har jag använt "Scotch strong and precise glue" och till blommorna har jag använt Glue Dots.
  • Mönstrat papper från Inkido och deras serie "Sommar". Jag har klippt ut en av de stora rosorna på det ena pappret och satt rosa stickles i skuggorna för att få en rolig effekt.


  • Wellpapp är också från Inkido (Enkelwell Brun) och den har jag stansat ut i min cuttlebug, en oval form. För att sedan måla vit med akrylfärg. Det går även bra att färga wellpappen med vit stämpelfärg.


  • Cardstock i en slags rosa, Canvasstruktur. Både till stomme och till ram runt Rosen. Dies från Spellbinders.


  • Cremefärgade blommor detsamma gäller halvpärlorna (översta högra hörnet) från Artoz


  • Rosor från Prima


  • Pärlfloss, Prickigt organzaband och blad, vet jag inte vilket märke de kommer från men de finns att köpa hos Scrapparazzi.
Det var allt för den här gången. På onsdag tänkte jag ge mig på att lägga upp en tutorial på Stafflikort, som just nu är ganska inne att göra.
DT Ulwa// darrrling

2 kommentarer:

  1. Vackert och smakfullt kort!

    Har du använt två olika former av Spellbinders? En med vågig kant och en bara oval? Det blev i alla fall jättesnyggt.

    La Vikinga / Charlotta

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Tack! Du har rätt jag har använt två olika spellbinders!
    //ulwa

    SvaraRadera