Följ oss

onsdag 31 mars 2010

Mer retroblommor

Vi fortsätter att göra dekorativa blommor av stansen retroblomman! Den här gången har jag stansat ut blommor i cardstock och lagt dem i en bunke och sedan spraya dem med vanligt vatten. Här ligger två nysprayade blommor med brad i mitten:



Efter att det är lättare att forma papper som är blött så har jag nypt lite i kanterna på blombladen och på så sätt fått lite annorlunda form på dem.
Nu ska vi se lite på resultatet. Nedan ligger två blommor, varav den svarta har tre stora och tre små blad och den gröna endast två stora och två små blomblad. Den ser ju genast mycket "fattigare" ut och bladen spretar.

Nedan två blommor av lite tjockare papper, nämligen kartongpapper från Lidl! Men det var lite väl tjockt och jag gillade inte heller det resultatet. Papperet var för tjockt så det var lite svårt att forma bladen.

Men de svarta med tre blomblad av varje blev bra! Jag har vikt alla tre blommorna lite annorlunda, torkat med varmluftspistolen och på slutet sprayat med Glimmer mist (Färg: Black Cherry). Detta resultat gillade jag bäst och de är nu färdiga att användas!
Det var allt för idag! Lycka till med Retrostansen!
DT Charlotta / La Vikinga


2 kommentarer: