Följ oss

måndag 29 mars 2010

RECEPTBOK


Receptboken är klar! Jag hade lite svårt att välja temat på den lilla receptboken, men fick tipset att helt enkelt samla MINA favoritrecept på korten. Så det blev en liten "Mina favorit recept" med ett helt blad Recipe cards som jag klippte isär och fick 6 receptkort. Var och ett av dem är förstärkta med cardstock på baksidorna.


Framsidan är dekorerad med div blommor och blad, band från Creative Impressions, American Craft thickers, AdornIts små bokstäver på ruta, en bit spets och en orange blomma från en ljusmanchett.

Bakom alla sidorna satt jag en bit lång kartong (klädd med cardstock på båda sidor för stadigheten) som jag vikt som man viker en almanacka som ska stå på skrivbordet; ungefär som ett dubbel-v, och fäst den med BIA:n i båda ändar för att kunna ha receptboken stående i köket.

Så här ser en tom sida ut - jag har (förutom de 6 färdiga receptkorten) även klätt fler ark cardstock med ett fint papper med grönsaker på som du kan se HÄR.



DT Charlotta / La Vikinga

1 kommentar:

  1. VA kul att se receptboken. Kommer förbi och se den live nån dag. Glad påsk Zorn.

    SvaraRadera