Följ oss

måndag 10 maj 2010

Bröllop med Maja Design


Till butiken kom nyligen Maja Designs nya härliga kollektion "Crea Diem" och jag tycker att de är ideala att använda till bröllopslayouter! Jag har redan gjort två stycken för egen del och här kommer nu en tredje:


Förutom vit cardstock samt blå till fotomattorna har jag använt delar av två papper, nämligen "Fånga dagen" som har de blå blommorna samt "Sann vänskap".

Övrigt dekorationsmaterial är; en gråaktig spets i en halvcirkel (från egna gömmor) en stor vit mullbärsgardenia, en nål med stora pärlor på, en knapp i form av ett hjärta som jag har satt ett litet band i. Bandet har jag klippt ur en blus och återanvänt, knappen finns i den fysiska butiken.

Längst upp på de fyra längderna sitter det tre brads, två av dem har jag köpt i USA men den ena bröllopstårtan finns i den fysiska butiken. Bokstäverna kommer från dels Making Memories (de svarta) och dels American Crafts (de gröna).


I övrigt håller jag faktiskt på med ett minialbum med bröllopstema. Nedan ses en sida, där papper och foton är klistrade men knappt några dekorationer. Jag har även här använt papper från Maja Design - ni kommer att få se det färdiga albumet om ca tre veckor när det är min tur att blogga igen!

Här syns en detalj från en sida där jag använt Martha Stewarts kantstans "Doily Lace" både på själva albumbladet och på det mönstrade papperet.

Ja, som sagt, mer om detta album om tre veckor då jag hoppas det är klart!
Glöm inte att det fortfarande finns några dagar kvar
för att skicka in era bidrag till TÄVLINGEN!!!
DT Charlotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar