Följ oss

onsdag 26 maj 2010

Klä om en skokartong

Dagen tips och trix är ingenting revolutionerande men en liten påminnelse om de gamla traditionella skokartongerna som man kan klä om med fina scrappapper för att få en fin kartong till sina blommor, dekorationer eller varför inte som present?

Till min skolåda fick jag använda 2 scrappapper i storlek 30x30 för ett enda blev för lite. Det är bara utsidan och locket som är klädda. Jag har använt vanlig dubbelhäftande tape att fästa de tillklippta papperen. Samtidigt har jag försökt att inte visa papperens skarvar; men tyvärr blev det en skarv precis på locket i alla fall.

Runt lockets kant fäste jag ett band, både med dubbelhäftande tape samt glue-dots bakom bandet med jämna mellanrum. Som dekoration satte jag en stor blomma från Prima på locket och kompletterade med en sverige-karta och txten "Välkommen".

Nedan syns hur jag dolde pappersskarven med glitterlim samt två bokstäver jag skrev i glitterlim. Den dekorerade skokartongen gavs bort i present till en tjej som kom till Sverige för första gången!

Papper: Basic Grey, glitterlim i rött och blått samt band och massor med klisterprodukter är vad jag har använt för att klä om min skokartong!

Det var allt för idag!
Tack för mig och på återseende!
DT Charlotta




5 kommentarer:

  1. Jättefin! Det är ett bra tips att ge bort presenter i eller varför inte piffa till egen pysselförvaring. Man behöver faktiskt inte köpa dyra förvaringslådor eller så kan man köpa billiga lådor på IKEA och piffa till...

    SvaraRadera
  2. Stämmer bra det!!!

    Fram för dekorera mera själv!!

    Charlotta

    SvaraRadera
  3. DT Cornelia/Sorken30 maj 2010 21:31:00

    Det ligger en låda bredvid mig som borde piffas till... Mycket fin presentask! Blir lite nyfiken på vad som var inuti. :-) Är det ett tunt papper du har använt?

    SvaraRadera
  4. Jätte fint *nickar*

    Himla praktiskt att klä om olika kartonger osv för att använda som förvaring eller att ge bort presenter i.

    Kram Gurkiss

    SvaraRadera
  5. Conelia;

    Tvärtom; jag har använt riktigt tjockt papper från Basic Grey! Det gick det också och det blev inga vita kanter i vikningarna om man gjorde det försiktigt!

    Tjejen fick faktiskt ett par rosa sandaler med bling på - VAD ANNARS! He he hehe ...

    Charlotta

    SvaraRadera