Följ oss

måndag 24 maj 2010

MINIALBUM MED BRÖLLOPSTEMA


Äntligen, efter att ha gjort ett bröllopsalbum (visserligen ett mini till en mormor) från en kompis bröllop och tre album till par som haft tvåsiffriga bröllopsdagar har jag äntligen gjort ett till mig själv! För ett par veckor sedan fick Scrapparazzi in ett alldeles bedårande litet minialbum med tjocka sidor som lämpar sig för bröllopstema, så jag satte igång att välja foton!


Inuti albumet har jag använt fotomattor av papper från Maja Designs serie Crea Diem, ovan och under ett dubbelsidigt mönstrat papper som heter "Känn dig själv". Ovan har jag stansat kanten på själva albumsidan med Martha Stewarts kantstans Doily Lace och nedan har jag stansat ut kanten på det mönstrade papperet så att det ska ge en lite 3-D effekt när man slår upp den första sidan.

På ett par ställen har jag stoppat in lite tags bakom fotona med lite dold journaling. Tagen har jag dekorerat med en liten rosa sticker från Mrs Grossman (finns i den fysiska butiken) på den sidan jag inte har skrivit på och lite organzaband att kunna dra ut den med.

Nedan är det en annat vackert papper från en annan serie, nämligen Du och Jag. Papperet heter "För alltid" och passade bra till färgerna på fotot. Även här har kantstansen varit framme! Texten "My TRUE love" kommer från ett helt annat papper, nämligen Fancy Pants "Valentine Stripes". Den stora bröllopstårtan är en die-cut från Paper House för själv hade jag fyra mindre chokladkladdtårtor serverade med färska hallon och ett glas cava på mitt bröllop....
Jo visst gick vi till en "riktig" fotograf också. Det hann vi med mellan lunchen med de närmaste familjemedlemmarna och mottagningen med släkt och vänner.
Det satte jag på ett rosa papper med flera fotomattor (och se kantstansen kom visst fram igen också!) samt Pearl Maker i den ljust rosa färgen. Lite här och var har jag dekorerat med en gardenia; här syns en av dem till höger i bild.

Ovan har jag skrivit våra namn med Mrs Grossmans alfabetstickers och siffrorna i albumet från samma märke men de ligger för tillfället bara i den fysiska butikens.
Det var allt för idag här i bloggen, men hjärtligt välkomna
in i butiken att inspireras av alla vackra papper,
stickers och andra dekorationer och gör ditt eget minialbum!!

DT Charlotta


2 kommentarer:

  1. DT Cornelia/Sorken30 maj 2010 21:34:00

    Såg albumet i butiken. Om möjligt ännu finare i verkligheten!

    SvaraRadera