Följ oss

måndag 19 juli 2010

Kort med 3d rosor

Hej på er.
idag vill jag gärna visa er två kort med 3d rosor Sådana 3d ark finns i flera olika motiv och en del är förstansade och en del ska man klippa ut själv, jag hade bara använt förstansade tidigare och trodde att det skulle bli för jobbigt att klippa ut så små delar men jag måste säga att jag är jätte förtjust i dessa ark. Det är väldigt roligt att bygga upp 3d motiv och det är inte alls så bökigt... men det går åt en hel del 3d kuddar :)
Till det första kortet har jag använt ett av mina favorit papper från Maja Design Kaffe på trappan (vilket härligt namn föresten) samt ett papper från BG Nook & Pentry Flour Sack som jag stansat med Fiskar border punch Scalloped Lace. Stämpeln är från Inkido


Jag har också använt wellpapp från Inkido som jag chalkat med Burnt Sienna och en svart chalk fr Pebbles Frimärkena man ser på korten har jag klippt ut från ett MM papper från Vintage Findings serien Stamp Book Findings, finns i den fysiska butiken. Fjärilarna är utstansade från en liten fjärilstans fr Artemio.


Till det andra kortet har jag använt samma papper fr MM Stamp Book Findings, papperet är dubbelsidigt så det är brunt på ena sidan och på andra sidan är det brunt med olika frimärken... jättefint! Stämpeln är fr Reprint. Papperet med text som ligger på wellpappsbiten kommer från mina egna gömmor och fjärilarna har jag stansat ut i samma papper.




Det var allt för idag. Hoppas att ni fick lite inspiration och vi ses igen på onsdag i Tips & Trix.
Dryck mycket vatten och sitt i skuggan är mitt råd som ni får till på köpet ;)
Kram
Zornitsa

3 kommentarer:

  1. Helt underbar kort Zornitsa!!! Kramar!

    SvaraRadera
  2. Vilka fina kort!

    Dricka mycket vatten kan jag ga med pa men att sitta i skuggan??? Da kommer val ingen att tro att man har varit i Grekland???

    I morgon far vi hem,

    Charlotta

    SvaraRadera