Följ oss

onsdag 21 juli 2010

Textstämpla på mönstrat papper

Hej hej, idag vill jag dela med mig av ett väldigt enkelt tips... nämligen att stämpla dina korttexter på ett mönstrat papper istället för på ett vitt. Stämpla på mönstrat papper är ju inget nytt men här pratar jag bara om textstämplar!
Så här brukar det se ut när jag stämplar sånt som jag vill ha på kort (jag är lite lat så när jag ändå ska "smutsa ner" en stämpel tänker jag att det är lika bra att stämpla upp fler). Just nu har jag slut på off white samt cremefärgat cardstock så vit fick duga.
Men så kom jag plötsligt på att jag skulle kunna experimentera lite och stämpla på andra papper... sagt och gjort... det var kul! På bilden här nedan ser ni ett Grattis som är stämplat på vanlig vit cardstock och de andra är stämplade på Melissa Frances Matilda och Inkido Satin Sand. Villdu stämpla på papper som är linjerat se till att du stämplar "rätt" och får linjerna dit du vill ha dem.

Här har jag använd samma papper, juornalingstämpeln längst ut till vänster är stämplat på vit cc...

... och här är lite fler exempel...
Här nedan har jag stämplat på ett papper från Glitz Vintage Love/Stripe. Blev ju kanske lite väl mörkt men det är bara att testa. Du hittar säkert massor med användbara papper att stämpla på.
Spilbitar av papper har du säkert minst lika många som jag... så leta genom spillådan och se på de bitarna med andra ögon, du kommer säkert att hitta sådana pappersbitar som passar bra att stämpla med dina textstämplar på.
Om du blev inspirerad av detta tips och testar, dela gärna med dig till oss genom att lämna en kommentar och vill du skicka en bild på vad du har gjort så går det också bra, vi visar din bild här i bloggen.
Det var allt för idag och stämpla på :)
På fredag träffar ni Cathrine här i bloggen. Välkommen då :)
Zornitsa

4 kommentarer:

  1. Kanonbra tips! Man glömmer ju vissa smarta saker som man använt förr ;0) Bra med en påminnelse.

    SvaraRadera
  2. Bra tips och då får man även användning av sina spillbitar. Jätte bra!!!!
    //Ulwa

    SvaraRadera
  3. Ja varför bara stämpla på vitt när man har så många fina mönstrade papper!?!
    Jättebra!
    /TESSAN

    SvaraRadera