Följ oss

måndag 9 augusti 2010

ASK I SAMMETSPAPPER

Jag satte på datorn i morse för att lägga in dagens inlägg. Hamnade på Youtube, och på en blogg och så en annan blogg... Helt plötsligt var det eftermiddag och jag satt och tittade in i ett härligt inrett hus i Luleå, med en mysig trädgård utanför.


Till idag har jag klätt en oval ask med sammetspapper. Jag hade fått flera papper att välja på, men det här papperet och asken valde varandra. Resten gav sig själv. Det är sällan det går så lätt när jag skapar.Närbild på blommorna med fjäril och prismor. Det sitter ännu en fjäril på askens ena smala ände.

Jag har använt:

  • Oval ask från You Do.
  • Papper från DCWV
  • Ljusbeige slätt cardstock som jag har sprejat med Memories Mist och
    Glimmer Mist
    i guld respektive koppar.
  • Självhäftande sammetsband.
  • Vita rosor med tyll som jag haft lite, lite metallicfärg på.
  • Prismor.
  • En fjärilsstans (och nej, det är inte den enda stansen som finns på Scrapparazzi - vi råkar bara tycka om den) +
    dubbelhäftande folie
    + glitter.
  • Slutligen stack jag ner en dekorationsnål/en pin.

På onsdag i Tips & Trix så berättar jag lite mer om hur jag gjorde när jag klädde asken.

Glöm nu inte bort vår AUGUSTITÄVLING! Lycka till!

DT Cornelia/Sorken



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar